CO OZNACZA RESPONSYWNOŚĆ STRONY INTERNETOWEJ?

Coraz więcej użytkowników przegląda zasoby Internetu i strony internetowe na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Warto zadbać by strona internetowa była przyjazna dla odbiorców stacjonarnych i mobilnych.
Responsywność strony – Responsive Web Design (RWD) jest techniką projektowania strony internetowej, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. przeglądarki, smartfonów czy tabletów. Strona tworzona w takiej technice jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na dużych ekranach, jak i na smartfonach czy tabletach.

Najważniejsze elementy, które powinna posiadać dobra strona responsywna:

Rozdzielczość

Istotnym elementem w projektowaniu strony responsywnej jest dopasowanie się wyświetlanej zawartości do odpowiedniej rozdzielczości (szerokości) ekranu. Przy projektowaniu stron responsywnych wykorzystujemy najbardziej popularne rozdzielczości ekranów, ale również te rzadko spotykane, tak abyś miał pewność, że Twoja oferta dotrze do jak największej liczby odbiorców.

Projekt i układ elementów strony

Elementy strony responsywnej projektuje się w inny sposób niż klasyczne strony. Stronę należy zaprojektować tak, aby w łatwy sposób można było dopasować go do urządzeń mobilnych o małej szerokości. W stronach responsywnych najczęściej stosowanym systemem układu strony jest tzw. grid system czyli system poziomych i/lub pionowych linii pomocniczych (prowadnic) dzielących przestrzeń projektu graficznego na moduły.

Strony responsywne cieszą się obecnie niezwykłą popularnością. Posiadanie responsywnych stron internetowych jest nawet rekomendowane przez Google ze względu na lepsze pozycjonowanie strony. Google informuje, że strony bez wersji RWD nie są przyjazne dla tabletów i smartfonów, dlatego automatycznie obniżana jest ich pozycja w rankingu wyszukiwania.

SEZONOWA OBNIŻKA CEN

W miesiącach od czerwca do końca sierpnia 2017 r. oferujemy Państwu nasze usługi w promocyjnych cenach. Rabat dotyczy:

  • 30 % rabatu na stworzenie strony internetowej responsywnej z CMS
  • 50% rabatu na stworzenie landing page
  • 50 % rabatu na stworzenie szablonu aukcji Allegro

DLACZEGO NIE WARTO KUPOWAĆ GOTOWYCH SZABLONÓW STRON INTERNETOWYCH

Czasami zdarza się, że klienci pytają czy istnieje możliwość skorzystania z gotowych szablonów stron www, które często są tańsze od profesjonalnie przygotowanych projektów stron internetowych. Oczywiście można skorzystać z „gotowców” natomiast zaoszczędzone pieniądze niejednokrotnie będziemy musieli zainwestować w dokonywanie przez fachowców poprawek oraz naprawy błędów na stronie. Zaoszczędzony czas poświęcamy natomiast na studiowanie nieczytelnych i nieprofesjonalnych instrukcji instalacji szablonu czy modyfikacji, co w konsekwencji i tak prowadzi do konieczności szukania pomocy eksperta w tej dziedzinie. Firmy, które zajmują się projektowaniem stron internetowych dla potrzeb klienta, dbają o to by strona była nie tylko „ładna” ale również funkcjonalna, a administracja prosta oraz przede wszystkim by na stronie wszystko działało jak należy. Najczęściej pojawiające się problemy z gotowymi szablonami to przede wszystkim:

Problemy z aktualizacjami

Często chcąc dokonać aktualizacji gotowego szablonu musimy uważać czy nie spowodują one zmian funkcjonalności strony, co w efekcie może spowodować zaprzestanie jej działania. Aktualizacje dokonywane przez autorów profesjonalnego projektu są bezpieczne i pozwalają na uniknięcie pojawiania się błędów na stronie. Często coś tak przydatnego i prostego jak aktualizacja, może w przypadku „gotowców” okazać się wielkim zagrożeniem

 

Problemy z konfiguracją

Kupując gotowy szablon często chcemy zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale również czas. Jednak nierzadko okazuje się, że pakiet instrukcji, który ma wyjaśnić w jaki sposób zainstalować szablon czy dokonać konfiguracji poszczególnych elementów, okazuje się zupełnie nieczytelny i nie wyjaśnia jak rozwiązać różnego rodzaju problemy, które mogą pojawić się w trakcie obsługi strony. Problemy te powodują, że i tak w konsekwencji musimy doradzić się profesjonalisty.

 

Problemy z modyfikacją

Bardzo często zdarza się, że elementy szablonu są „sztywne” i nie ma możliwości ich modyfikacji. Zmiany w kodzie CSS często wymagają przebudowania kodu HTML, co wymaga specjalistycznej wiedzy. „Gotowce” mają też to do siebie, że poprawnie wprowadzone zmiany jednego elementu, mogą spowodować błędy w powiązanych z nim instrumentach.

 

Problemy z optymalizacją

Nagromadzona ilość zbędnych elementów w szablonie, z których najpewniej nigdy nie skorzystamy powoduje, że strony z „gotowca” wolno się ładują, a zarządzanie taką stroną to istny koszmar. Nadmierna ilość elementów danego szablonu jest standardowym zabiegiem, ponieważ autor takiego szablonu nigdy nie wie (ponieważ nie przeprowadza szczegółowego wywiadu z klientem odnośnie jego oczekiwań) do jakiego rodzaju treści będzie wykorzystany i jakie elementy będą istotne.

 

Problemy z gwarancją

Niestety często błędy szablonu, które właściciel kupionego „gotowca” wykryje, są rozwiązywane dopiero przy następnej aktualizacji. Nie zdarza się, że naprawa danego problemu dokonywana jest w krótkim czasie po zgłoszeniu wady.Rzadko zdarza się, że profesjonalnie przygotowany projekt strony internetowej będzie posiadał jakieś błędy, ale nawet jeśli, to niezwłocznie po zgłoszeniu przez klienta problemu, zostaje on rozwiązany. Gwarancję niezwłocznej interwencji w przypadku problemów ze stroną dają jedynie profesjonalnie przygotowane projekty.

 

Problemy z testami

Profesjonalne projekty stron www zawsze są sprawdzane i testowane pod każdym możliwym względem, aby nie dopuścić do pojawienia się nieprawidłowości. W przypadku szablonów nie mamy takiej możliwości, ponieważ kupujemy gotowy produkt bez możliwości testu i wykrycia tym samym błędów, czy nieprawidłowości.

 

Problem z czasem i kosztami

Klienci decydujący się na „gotowce” mają na celu zaoszczędzenie czasu oraz pieniędzy. Niestety w praktyce okazuje się, że czas jaki poświęcają na wdrożenie szablonu przekracza często czas, w jakim powstaje profesjonalny i sprawdzony projekt strony. Oszczędności, które zyskujemy są i tak przeważnie wydawane na naprawdę błędów, modyfikację czy administrację strony, która nigdy nie wchodzi w cenę szablonu. Pamiętajmy, że szablon strony to sztywny, gotowy projekt i nikt nie pomoże nam przy jego wdrażaniu, zarządzaniu stroną i rozwiązywaniu problemów i błędów!

 

Problemy z zaistnieniem w Internecie i wyróżnieniem swoich usług

W przypadku indywidualnie opracowanego projektu strony www zyskujemy pewność, że nasza strona jest niepowtarzalna, idealnie dopasowana do naszych potrzeb i oczekiwań, odzwierciedlająca misję danej firmy czy ideały osoby prywatnej. W przypadku szablonu nie mamy tej gwarancji, szablony często się powtarzają, co uniemożliwia nam wyróżnienie się na tle konkurencji. Rzadko zdarza się również, że „gotowce” w 100% odzwierciedlają naszą wizję idealnej strony. Dlatego jeżeli zależy nam na wyróżnieniu się i kreowaniu tożsamości własnej marki i misji nie decydujmy się na gotowe szablony, tylko na indywidualny i profesjonalnie opracowany projekt strony internetowej, a na pewno będziemy zadowoleni i spokojni, że wszystko działa jak należy.

ELEMENTY DOBREGO SZABLONU ALLEGRO

Każdy dobrze zaprojektowany szablon Allegro powinien przyciągać uwagę klienta, wzbudzać zaufanie, identyfikować produkt z firmą oraz oczywiście zachęcać do zakupów. Istnieje kilka elementów, które muszą być spełnione abyśmy mogli mówić o dobrze zaprojektowanym szablonie:

  1. Szablon powinien być dopasowany do branży i sprzedawanych produktów lub wyrobów. Dotyczy to grafiki, zdjęć, fontów oraz ogólnej kolorystyki. Szablon powinien przykuwać uwagę, jednak nie może być „przesadzony”, ponad wszystko powinien być przejrzysty i czytelny.
  2. Przedmiot aukcji powinien być głównym „punktem” szablonu. Pełna nazwa produktu oraz opis powinny być dobrze widoczne. Fonty powinny być czytelne i przejrzyste a zdjęcia dobrej jakości.
  3. Szablon powinien prezentować naszą firmę. W górnej części szablonu powinno znajdować się logo firmy oraz slogan lub motto.
  4. Dobry szablon powinien posiadać również szereg niezbędnych informacji z punktu widzenia kupującego, take jak np. informacje o wysyłce, numer konta bankowego, godziny otwarcia firmy, siedzibę firmy, terminy realizacji zleceń itd.
  5. Szablon aukcji Allegro powinien również budować świadomość marki produktu. W przypadku posiadania sklepu internetowego (w szablonie nie można oczywiście używać bezpośrednich odnośników do naszego sklepu internetowego) ważne jest, aby szablon widocznie był dopasowany do grafiki i kolorystyki posiadanego sklepu internetowego. Takie rozwiązanie sprawi, że z czasem klient będzie kojarzył produkty z Państwa firmą.

Każdy indywidualnie zaprojektowany przez naszą ekipę projekt szablonu Allegro posiada wszystkie niezbędne elementy dobrego szablonu oraz dużo dodatkowych i nowoczesnych elementów, które razem tworzą idealny szablon skrojony na miarę Państwa potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów.